2014년 12월 3일 수요일

twee Venetiaanse



Twee Venetiaanse. 1510
Vittore Carpaccio (1465-1526) Vittore CARPACCI
Museo Correr, Venetië.

Vitorre Carpaccio (Carpaccio, Vittore) (c 1460 - c. 1526.)
Venetiaanse schilder van de Renaissance.

Camaya beroemde schilderij Correr Museum (en naar de mening van John Ruskin en "een mooi beeld van de wereld"). Deze "Twee Venetiaanse" Vittore Carpaccio.

Het schilderij wordt tentoongesteld in een kleine kamer, niet ontworpen voor accumulatie van een groot aantal mensen. Ja, eigenlijk, geen drukte, zoals eerder Mona Lisa in het Louvre, wordt niet waargenomen. Veel voorbij zonder te stoppen. Maar als je stopt en goed kijkt naar het zorgvuldig, zal je al moeilijk om uit de buurt van de mensen van deze vrouwen kijken, worden "bevroren in het eeuwige wachten op God weet wat."
Voorheen werden ze aangezien voor courtisanes. Paul Muratov, die naar Italië reisde in de 19e eeuw, beschreef deze scène: "Twee courtisane zitten op het balkon en droog haar, net geschilderd in gouden kleur - de beroemde gouden haarkleur venetsianok Ze zijn leuk vogels, honden, krullend-haired jongen spelen met pauw. ; hier staan hoog ladders hielen, onderwerp zateylevoy en verlegen mode Misschien dat deze vrouwen hebben geprobeerd precies het recept dat in dezelfde oude boek, "neem aan ons kwam - zei dat er - vier gram duizendguldenkruid, en twee ons van Arabische gom. ounce vaste zeep, in brand gestoken, laat koken en dan KRAS dit hun haar in de zon. "
Verder maakt de auteur een korte historische excursie in de geschiedenis van de prostitutie in Venetië: "In 1514, toen enkel in die jaren toen Carpaccio schilderde dit beeld, de Venetiaanse Senaat besloten alle courtisanes belasten Volgens de telling waren ze ongeveer elfduizend Dit cijfer onmiddellijk introduceert.. we hebben een paar duizelingwekkende omvang van de toenmalige Venetiaanse leven. Om te kleden en verwijder al die vrouwen en al patritsianok broodnodige gold als favoriet Venetiaanse parels als spiegels als bont, kant en juwelen! "
Inderdaad, langs het beeld van vrouwen vergelijkbaar met die gedragen door courtisanes in 1500-1510 Years: Kleding "Gaun" - met een hoge taille en laag uitgesneden ronde, waaruit bijna het gehele borst, strakke mouwen, gesneden overhemd om de bodem weergeeft uitgeschakeld door een incisie in de vorm van trekjes, met lange slepende rokken en schoenen op hoge "Venetian" hiel.
Maar de glorie van de stad courtisanes soms geïntroduceerd in de hype. "Hedendaagse kunst kritiek - door het analyseren van de kostuums en omgeving, plantaardige en dierlijke symboliek - aan familie integriteit karpachchovskih dames blijken Bytopisanie groeit naar hoog drama: Vrouwen niet terwijl weg een uur van klant tot klant, en getrouwd eeuw Carpaccio schilderde een portret van een vrouw, en gereflecteerd, de Venetiaanse manier.. - en het portret van een man die stond te wachten: misschien tevergeefs, "- zegt Peter Weill.
Het feit dat het schilderij beeldt is niet alleen volledig doproporyadochnye maar adellijke Venetiaanse informatie tonen. Bijvoorbeeld, een parelketting om de nek van een jonge vrouw zegt dat ze is een getrouwde dame van adel. Is een symbool van zuiverheid en witte zakdoek, die ze in haar hand houdt. Daarnaast zijn er lelies in een vaas, die altijd in verband gebracht met de Maagd Maria. En helemaal aan het embleem van de vaas kan worden beschouwd als een adellijke Venetiaanse familie naam bev. Dus het is onwaarschijnlijk dat de kunstenaar zou zijn begonnen om aandacht te besteden aan dergelijke details als zinvol als geportretteerd courtisanes.
Maar het ding is nog niet wie de kunstenaar afgebeeld, en in die prachtige staat van vrijstaande contemplatie, die gevuld is met deze foto. Als het kijken naar deze vrouwen, mensen meestal kijken naar de brand, of water. En als je bedenkt dat in Venetië overal water, en dan bekijk de staat en worden zeer duidelijk.
By the way, het beeld dat ooit deel uitmaakte van een groot paneel, gemaakt voor de kerk van Santa Fosca. Maar het werd vernietigd door Napoleon. Vandaag deel van de panelen in verschillende musea wereldwijd.

댓글 없음:

댓글 쓰기